Vores selskaber › Forretningsområder › Service
Forretningsområder
Et køle- og varmeanlæg forventes altid at fungere. Det gør de som regel, men der kan altid opstå forhold, som påvirker driften – for eksempel ydre påvirkninger, nyinstalleret udstyr eller betjeningsfejl. Lækage af kølemiddel medfører omkostninger til genopfyldning, og hvis der er tale om klimabelastende F-gasser, påvirker det også kundens klimaaftryk. Uanset hvad, hvordan eller hvem der har ændret forudsætningerne, skal det udbedres – alt for at undgå unødvendige og dyre driftsstop eller energispild.
En serviceaftale betyder, at dit kølefirma regelmæssigt kommer og udfører service i henhold til det aftalte omfang.
Ved at arbejde med forebyggende vedligeholdelse undgår man uønskede driftsstop. I stedet planlægges serviceforanstaltninger og udskiftning af dele i samarbejde med kunden.
Hvis forudsætningerne ændrer sig, hvis der opstår fejl i anlægget, eller hvis indstillinger ændres, kan energiforbruget blive unødvendigt højt – eller den ønskede temperatur kan ikke opretholdes. Derfor skal driftsoptimering foretages regelmæssigt, enten på arbejdsstedet eller, endnu bedre, med tilsluttede enheder, der overvåges eksternt. Så opdages afvigelser med det samme.
Ved akutte problemer er der mulighed for døgnvagt. Formen og omkostningerne for vagthjælp afhænger normalt af, hvordan serviceaftalen er udformet.